Drugi rok edycji „Małego Mistrza” w naszej szkole.
Od września działania w projekcie rozpoczęła klasa pierwsza szkoły podstawowej pod kierunkiem wychowawczyni p. Anetty Kaczmarczyk oraz nauczyciela wychowania fizycznego p. Piotra Prokuskiego. Raz w tygodniu wspólnie przeprowadzają twórcze zajęcia z wychowania fizycznego najmłodszych uczniów szkoły podstawowej. Mały Mistrz” to projekt, który ma zadanie zachęcić uczniów klas I-III do aktywnego stylu życia oraz rozbudzić w nich pasję. Stworzyć odpowiednie warunki do organizowania ciekawych zajęć, jak również doskonalić wiedzę pozwalającą na przekazywanie dzieciom ducha sportu. 22 września dla nauczycieli tego projektu odbyło się szkolenie na Akademii Wychowania Fizycznego w Krakowie.
Głównym założeniem projektu jest przeciwdziałanie rosnącemu współczynnikowi dzieci otyłych i borykających się z wadami postawy wynikającymi z braku ruchu. Program realizowany jest w 12 województwach. Ministerstwo Sportu i Turystyki przeznacza na jego realizację 6 mln złotych.
Projekt zakłada wprowadzenie poszczególnych bloków sportowych, w których dzieci będą się doskonalić. Nauczyciel wybiera daną dyscyplinę zgodnie z możliwościami, warunkami atmosferycznymi oraz własną inicjatywą. Szkoły dostały sprzęt sportowy uatrakcyjniający zajęcia o wartości 1500zł, wychowawca zaś na bieżąco otrzymuje m.in. szkolenia, narzędzia w postaci podręczników i film instruktażowy, możliwość korzystania z platformy internetowej programu. Dzieci korzystając z nowej formy lekcji wychowania fizycznego doskonalą się w danej dziedzinie i otrzymują odznaki z poszczególnych dyscyplin oraz legitymację sprawnościową, w której kolekcjonować będą naklejki świadczące o zaliczeniu danej sprawności. Zdobywca kompletu naklejek otrzyma tytuł Małego Mistrza. W tym roku z programu skorzystają uczniowie klas pierwszych, zaś uczniowie klas drugich już kontynuują swoje uczestnictwo. Cechą charakterystyczną projektu jest duży nacisk na szerzenie kompetencji nauczyciela, z jednoczesnym pozostawieniem mu dużej autonomii. Takie podejście sprawia, iż wychowawca może wykazać się kreatywnością oraz zaangażowaniem nie wynikającym z narzuconego przymusu sztywnej formy realizacji. Ciągłość trwania projektu w klasach I-III daje możliwość zbadania rozwoju fizycznego każdego ucznia i wyciągnięcie odpowiednich wniosków.
Anetta Kaczmarczyk